Schrijf zelf een bericht

Schrijf zelf een bericht
Klik hierboven en schrijf uw bericht. Uw bericht wordt zo snel mogelijk geplaatst.

woensdag 29 juni 2016

Nuth in zijn oude glorie.

Het is nostalgie wat de klok slaat op deze mooie site.  Nuth in zijn oude glorie. Ik ben al vanaf 23 oktober 1971 (2 jaar nadat ik in het huwelijk ben getreden) geen ingezetene meer van deze gemeente. Maar in je hart blijf je toch altijd een beetje (on)Nuther. Op You Tube had ik wel al eens een filmpje van Joep gezien. Maar de Link naar deze site is me daar op onverklaarbare wijze nooit  bij opgevallen.
Hoe dan ook. Wat is het nu fijn om al die oude bekenden  - en historische panden - weer eens terug te zien al moet je soms goed onder je hersenpan wroeten om de herkenning boven water te krijgen. Maar dat is niet erg. Zo trekken de jeugdjaren nog eens - als een kostbaar schilderij - aan je voorbij.
De schooltijd met die monumentale boom op het plein en het onverharde kermisterrein ertegenover. De hoogtijdagen in Nuth en omliggende kerkdorpen als de Harmonie St. Bavo, (kompleet met het maagdenkoor van juffrouw Diederen), de harmonie St. Servatius en de Fanfare St. Donatus rondtrokken. Voor de Fanfare heeft mijn vader Sjang ooit nog eens de uniformen (hand) gemaakt.
Niet te vergeten RKSV Minor waarvoor ik in de 60er jaren enkele jaren de sportverslagen heb geschreven voor het toenmalige Limburgs Dagblad van Heerlen. Onvergetelijk de twee jaren dat Minor voor het landkampioenschap ging. De eerste keer tegen Rheden en een of twee jaar later tegen Middelburg. Beide keren zonder landstitel. Minor was in die jaren de kweekvijver voor Roda - Fortuna en MVV.  Diverse groen/witte boys werden in die jaren uit Nuth weggezogen.
Enfin zo kunnen we nog uren doorgaan. De dokumenten van Joep (waarvoor mijn welgemeende complimenten aan hem en zijn toeleveraars) spreken wat dat betreft boekdelen. Ik hoop op deze site - of via Facebook - nog vele van mijn tijdgenoten aan te treffen.

Met hartelijke groeten, Frans Moonen (oet de Parallelstroat).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews